Hollywood Arts
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Havenstad.

Ga naar beneden 
2 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
AuteurBericht
Olivier

Olivier


Aantal berichten : 30
Registratiedatum : 29-05-17

Character sheet
Leeftijd: 28
Relatie: -

Havenstad. - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Havenstad.   Havenstad. - Pagina 3 I_icon_minitimedi 19 sep 2017, 22:39

En, net zoals ieder meisje, hield Lennox van complimentjes. Ze lachte als een schoolmeisje.
Maar ze kon tegen kietelen. Dat was een eigenschap waar ik nog steeds een moord voor zou doen. Naast de schandalige glimlach die ze bezat.
Ik trok mijn wenkbrauw uitdagend op toen Lennox verder ging: "Weet wat je zegt, kiddo." Maar ik ga ontzettend graag op je voorstel in.
Ze bleef lachen, wat meestal een goed teken was, hetgeen haar aandoenlijk stond. Pretbekkie.
De bootreis was fijn. Het bootje schommelde loom, de wind blies nog lomer. Lennox navigeerde zich handig door de wateren heen, gaf instructies over de koers die ze aan wilde houden en nam het voortouw. Had ik normaal mijn vraagtekens erbij gezet een onbekende dat enkele jaren ontbrak, liet ik het Lennox doen en volgde keurig haar instructies op. Hier en daar maakte ik een steelse opmerking, schunnig vanuit een ander perspectief of hapte op de momenten dat ze uitdaagde.

Toen we in de haven aan kwamen, was het rustig. De kinderen waren waarschijnlijk aan de oren naar binnen getrokken, de ouderen door hun verzorgster op bed gelegd. De overigen bevonden zich in de kroeg of waren de huizen in getrokken. Het kon me weinig schelen.
Ik stak mijn hand mijn zak. Trok mijn wenkbrauw op toen Lennox me haar arm aanbood.
"De avond van mijn leven," echode ik met een scheve grijns, "je bent nogal wat van plan, hmm?"
Ik nam hem aan, stak mijn arm door de hare heen en liet hem achter op haar rug liggen. Poppechie.
"En dit terwijl je vanmiddag nog niet eens een drankje van me aan wilde nemen, tut."
Terug naar boven Ga naar beneden
Lennox
Admin
Lennox


Aantal berichten : 53
Registratiedatum : 10-07-12
Leeftijd : 26

Character sheet
Leeftijd: 22 jaar
Relatie: Cover up the arm that holds the weight Raging on too long and all will stay unsolved

Havenstad. - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Havenstad.   Havenstad. - Pagina 3 I_icon_minitimewo 20 sep 2017, 18:48

"Ik weet altijd wat ik zeg." Meestal. Ik lachte scheef.
.....

Het had altijd iets heerlijks, in de late avonduren de haven langs: net dat beetje wind dat met de (momentele) fijne temperatuur voor balans zorgde, de schemer, de schepen op de achtergrond. Rustgevend, haast. De meesten vonden de rust vaak in hun kleine robotvriend, oftewel de telefoon, maar ik (ook al was ik hier zo nu en dan ook aan schuldig) kalmeerde van omgevingen als deze. Mijn plekkie.

"Bier en ik zijn nou eenmaal goed gezelschap." Weer die grijns.

Olivier had zijn arm in die van mij gehaakt en ik voelde zijn hand op mijn rug. Zijn opvolgende opmerking liet me kort lachen. Tut. Ik haalde mijn schouders op: "Dat was te simpel geweest."

Ik sloeg een bocht om, waardoor de haven achter ons kwam te liggen. Niet veel verder bevond zich The Rose, de plaatselijke pub die de meeste avonden aardig vol zat met wat haven-fanaten en de oude vertrouwde inwoner. Pal aan de overkant hing een andere sfeer: The Royal Mile viel meer onder de categorie 'discotheek'. Trok vaak meer de toerist. Ook leuk op zijn tijd.
The Rose kwam dan ook snel in zicht. Ik opende de deur en hield deze open voor Olivier. Donker verruilde zich voor gedempte stemmen in hevige conversaties en een warm, rustig licht.
"Ga je gang, monsieur."
Terug naar boven Ga naar beneden
https://hollywoodarts.actieforum.com
Olivier

Olivier


Aantal berichten : 30
Registratiedatum : 29-05-17

Character sheet
Leeftijd: 28
Relatie: -

Havenstad. - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Havenstad.   Havenstad. - Pagina 3 I_icon_minitimewo 18 okt 2017, 16:55

"Ik weet altijd wat ik zeg."
Da's fijn, want ik ben het negen van de tien keer kwijt.
"Is dat zo?" vroeg ik. 't Meisje hield van bier, da's fijn. Ze zou in ieder geval er geen gekke uitspraken over doen.
Te simpel. "Dus jij bent het type vrouw dat graag veroverd wil worden?" vroeg ik terwijl ik in haar zij prikte. Lennox zou genoeg hebben afgewezen. Ze wilde dat er moeite voor haar gedaan werd. Eerlijkheid gebood te zeggen dat ik dat waardeerde. Mensen die makkelijk waren, gaven mij altijd het gevoel weinig tot geen zelfrespect te hebben. Moeiteloze seks was prima, maar het verloor het absoluut van de vrijpartij waar ik al een hele avond naar gehunkerd had. Iemand die zich aan de voeten van de ander wierp, verloor vrij snel mijn interesse. Een enkele keer was ik op avances ingegaan van mensen die te direct waren geweest, maar dat draaide keer op keer uit op een teleurstellende avond. Een ruggengraat was een duidelijke vereiste voor een interessantere tijdsbesteding.

Lennox had de pas er best ingezet richting wat op het eerste gezicht een kroeg leek. Ik ging haar voor en liet mijn ogen rond glijden. Rondom de stamtafel hadden zich enkele mensen gevestigd die in een heftige discussie verwikkeld leken te zijn.
In de hoek zat een groepje studenten, in een andere hoek weer wat mensen die ik niet kon plaatsen. De barman, een man die ongetwijfeld de gangmaker zou zijn op een goed feest, stond naast de tap met, wat nam ik aan, enkele dorpsbewoners waren.
In de veronderstelling dat Lennox me zou volgen, liep ik naar de barman. "Kan ik twee bier van je krijgen?"
Terug naar boven Ga naar beneden
Lennox
Admin
Lennox


Aantal berichten : 53
Registratiedatum : 10-07-12
Leeftijd : 26

Character sheet
Leeftijd: 22 jaar
Relatie: Cover up the arm that holds the weight Raging on too long and all will stay unsolved

Havenstad. - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Havenstad.   Havenstad. - Pagina 3 I_icon_minitimedo 19 okt 2017, 11:41

"Is dat niet wat elke vrouw het liefste wilt?" Ik had mijn handen in mijn jaszakken gestopt en keek opzij met een scheef lachje. Sommigen gedragen zich er alleen niet naar. Sommigen hadden het idee dat het belangrijker was die tientallen namen op te kunnen noemen in een gesprek met een groepje vrienden dan eigen waardigheid. Wierpen zich naar mannen. Foei, Lennox, je bent hier zelf gedeeltelijk schuldig aan. Niet om het imponeren van die vriendengroep echter, maar meer omdat het voor haar plezier uit het leven wist te halen.
Te weten dat ze in ieder geval ergens goed in was.
Seks was nou eenmaal (vaak) een levensbehoefte en seks had een soort macht. Lennox hield van het hebben van controle. Eén plus één maakt twee, toch?

Olivier bewoog zich naar de bar. Ik volgde hem. Hij bestelde twee bier en ik leunde voor een moment tegen de rand van de bar aan. "Alles goed, Chris?" De man die ik simpelweg kende van het feit dat Edinburgh een soort knus gemeenschappelijkheidsgevoel bezat. Zo vaak kwam ik hier niet, vroeger wat meer, maar je kende hier anderen gewoon van het zien. "Lennox! Goed, goed."
Niet veel later belandden twee biertjes met een klap op de barrand en nam ik plaats op een van de barkrukken. Ik liet mijn jasje van mijn schouders glijden en gooide mijn blonde haren over mijn schouders. Nadat we beide gesettled waren pakte ik mijn glas op en hield die omhoog om 'm tegen die van mijn metgezel aan te tikken: "Op een avond vol verassingen." Wat ik ermee bedoelde was voor mijzelf ook een raadsel, maar de man deed er maar mee wat hij wilde. Also, was het geen verassende dag geweest? De twee hadden plots een aantal uur in elkaars aanwezigheid besteed, terwijl de dag begon met een vrij op-haar-teentjes-getrapte Lennox die schold op het weer.
Ach.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://hollywoodarts.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Havenstad. - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Havenstad.   Havenstad. - Pagina 3 I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Havenstad.
Terug naar boven 
Pagina 3 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hollywood Arts :: NORTH :: DE HAVEN-
Ga naar: